Kodeordene for badehotellet i Rødvig er nærvær, autenticitet, charme, natur og lokal gastronomi. Det tiltrækker i særlig grad møde- og konferencegæster, der er på udkig efter anderledes rammer.
Det er kun gået fremad, siden Kathrine Hendriksen sammen med sin mand Jonas Skaaning overtog Rødvig Kro & Badehotel for 11 år siden efter Jonas’ forældre.
Antallet af medarbejdere er steget støt, sådan at værtsparret har skabt én ekstra arbejdsplads, for hvert år der er gået. Også antallet af værelser er gradvist blevet øget, så hotellet i dag råder over 29 værelser.
Med fokus på værtsskab, charme og hjemlighed, har værtsparret skabt et succesfuldt hotel, der på én gang både rummer badehotellets ro og nærhed til naturen og samtidig tilbyder alle de faciliteter, som får virksomheder og organisationer til at vælge Rødvig, når de skal afholde møder.
Her får du ‘simple living’
”Vi vil gerne give vores gæster en oplevelse af nærvær, autencitet, charme og hjemlighed,” fortæller Kathrine Hendriksen.
”Og så ved jeg, at vores gæster sætter pris på, at vi kan noget andet end et kædehotel. Rødvig Kro- og Badehotel har været drevet af vores familie nu i mange år, og det betyder at stedet har en ’personlighed’, som du ikke kan sætte på formel, men som du opbygger gennem årene. Du mærker det i nærværet fra vores personale og vores mad, men selvfølgelig også i stedets atmosfære,” siger Kathrine Hendriksen.
”Et badehotel er jo anderledes, fordi det hele er lidt mere ’simpelt’ i ordets positive forstand. Det er ikke gourmet eller luksus, men det ’simple living’. Vi er naboer til havet og naturen, vores værelser er små og hyggelige. Og vores menukort har fokus på ærlige, lokale råvarer.”