”Jeg synes, at det er gået godt med fint besøg og vi får talt med mange messegæster,” siger Mette Høgenhaug fra Rødvig Ferieby.
”Samtidig synes jeg, det er godt, at vi er så mange forskellige af vores partnere i Stjernemøder med på messen, og det gør, at vi har meget at tilbyde. Så det er en meget positiv oplevelse at være med,” siger hun.
Det er især de såkaldte ’sansecylindere’, der hænger midt i Stjernemøders messeområde, der skaber stor opmærksomhed blandt messedeltagerne.
Gæsterne stiller sig ind i cylinderen, der er udført med et 360-graders billede af stjernehimlen over Møn, udsigten fra Tårnet på Camp Adventure, Stevns Klint og Faxe Kalkbrud og får dermed en oplevelse af at stå på stedet.
”Messedeltagerne er meget imponerende over vores ’sansecylindere’. Og det giver et godt samtaleemne, når man lige stået inde i cylinderen og oplevet, hvad vi kan tilbyde, ud over fire vægge i et konferencelokale,” siger Mette Høgenhaug.
Nyttig viden
En ting er, at man kan få skabt nogle kontakter, der i sidste ende kan give et salg. Men det handler også om at få indhentet vigtig viden om gæsterne. Det forklarer Niels Brockmann, der er restaurantchef på Hotel Præstekilde.
”Alle de spørgsmål om kunderne, du går og stiller dig selv hjemme på hotellet, dem får du svar på her. Så vi får viden om kundesegmentet, og det er en meget vigtig gevinst ved at være med på messen,” siger Niels Brockmann.
Blandt andet giver deltagelsen på messen vigtig viden om, hvilke mødepakker kunderne efterspørger, og den viden skal udnyttes, så Stjernemøder har de rigtige varer på hylden.
”Der er i hvert fald nogle svar fra messedeltagerne, der tyder på, at der er nogle barrierer, vi skal arbejde med. Nogle mener, at det er for langt at køre til Sydsjælland, men når de hører, at vi har styr på den del og at der kun er 1 time, så åbner de og bliver mere positive,” siger han.
”Vi har jo mange møder, men ofte bliver vores skønne natur og omgivelser ikke benyttet. Vi skal have åbnet kundernes øjne for naturen, Møns- og Stevns Klint, Tårnet … Det er dé tilbud, vi skal have skabt opmærksomhed omkring, så vi kan differentiere os fra alle de andre,” siger Niels Brockmann.